tag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post8083070730597301189..comments2023-10-16T12:00:54.492+03:00Comments on România obiectivă: Când relaţiile publice te duc la dezastruDan Selaruhttp://www.blogger.com/profile/17960567477855835847noreply@blogger.comBlogger57125tag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-78783658281095513632010-02-18T17:59:00.592+02:002010-02-18T17:59:00.592+02:00Intr-adevar lipsa mare de PR profesional la guvern...Intr-adevar lipsa mare de PR profesional la guvern.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-73986250992893767652010-02-12T17:34:53.513+02:002010-02-12T17:34:53.513+02:00@ Mihai Hristea- nu-i bai, oricum nu e un nume pre...@ Mihai Hristea- nu-i bai, oricum nu e un nume prea raspandit. și aici suntem pe aceeași lungime de undă: statul român face legi cretine. uneori încearcă să le îndrepte, cu toate conflictele ce se iscă de aici...<br />have fun ;)Camil Stoenescuhttp://stoenescu.eunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-30845746274601015582010-02-12T17:16:23.087+02:002010-02-12T17:16:23.087+02:00@Camil Stoenescu
Scuze, Camil, Camil, Camil - nu C...@Camil Stoenescu<br />Scuze, Camil, Camil, Camil - nu Calin. Mai gresisem de vreo doua ori, dar atunci am corectat. :D<br />On topic: nu e moral sa-i ajustezi pensia unui om care nu se face vinovat de nimic, doar pentru ca a avut sansa de a beneficia de prevederile unei legi.<br /><br />@Ionut<br />Orice polemica e binevenita. :)<br /><br />Acum, deja am intarziat la o dezbatere live asezonata cu bere, dupa cum spuneam.<br /><br />Sper sa ne revedem curand pe blogul lui Dan Selaru.<br /><br />Toate cele bune!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-3828207207244906312010-02-12T17:06:40.188+02:002010-02-12T17:06:40.188+02:00casandra - eu nu am vorbit de jurisprudenta CEDO c...casandra - eu nu am vorbit de jurisprudenta CEDO ci de cea a CCR. Nu am spus nici ca e corect ce a judecat CCR nici ca este gresit, ci doar ca a judecat si, in principiu, este obligat sa judece la fel, pentru ca daca ar face altfel de asemenea nu ar mai exista securitate juridica in Romania.Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-5759422274867577282010-02-12T16:53:31.971+02:002010-02-12T16:53:31.971+02:00@Dan - nu ai gresit fata de Boc. Ai gresit fata de...@Dan - nu ai gresit fata de Boc. Ai gresit fata de cel care te citeste: i-ai dat o informatie falsa. Pe care el o va folosi samd.<br />Boc e PM, n-are decit sa fie pupat in cur sau scuipat, don't care about.<br /><br />@Codruta :) Nu, tot nu ai inteles despre ce e vorba.Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-46342624074133821352010-02-12T16:47:25.889+02:002010-02-12T16:47:25.889+02:00@Ionut
Da, CCR a dat acea decizie din 2008 care e...@Ionut<br /><br />Da, CCR a dat acea decizie din 2008 care este contrara jurisprudentei CEDO in materia garantarii dreptului de proprietate (protocolul aditional la Convetia europeana a drepturilor omului, art.1). CEDO considera in sfera proprietatii nu numai bunuri le corporale, ci si drepturile nascute intr-o relatie juridica. Exista zeci de decizii CEDO in materia pensiilor, atunci cand guvernele s-au trezit sa schimbe legea pensiilor si sa o aplice celor deja pensionati sau asiguratilor vechi. <br />Asa ca judecatorii CEDO au decis ca "titularul unei asteptari legitime" la un anumit tip de drept social si intr-o anumita formula de calcul, asteptare nascuta ca urmare a indeplinirii conditiilor definite de lege (plata unei contributii pentru o anumita perioada, pana la o anumita varsta sau renuntarea la anumite drepturi si libertati cetatenesti si acceptarea unor canstrangeri pentru o anumita perioada de timp)are dreptul la achitarea dreptului definit conform legii care i-a stabilit si obligatiile/contributiile.<br />Iti amintesc ca toate tratatele internationale din sfera dreptului omului intra in legislatia interna, conform Constitutiei. Judecatorii CCR au judecat prost si mai multi pensionari din cei nedreptatiti de OUG din 2005 s-au adresat de curand CEDO si altii urmeaza sa o faca. Daca se adopta legea lui Boc, zeci de mii de pensionari vor merge in fata CEDO. Si vor castiga pentru ca exista deja jurisprudenta clara in domeniu. Altii au fost mai destepti. Au incercat rpin anii '90 si polonezii (era recesiune grava la ei) sa modifice la fel legea pensiilor si Tribunalul lor constitutional a fost mai destept decat CCR. <br />Daca s-ar admite o asa lege nu ar mai exista securitate jruidica in Romania. Oricand s-ar putea trezi un imbecil de guvernant sa schimbe legile si sa le aplice retroactiv, incepand cu vreme alui Burebista. <br />Daca unele pensii sunt exagerate, nu incalcarea dreptului subiectiv-creanta este calea, ci impozitarea diferentiata. Sigur, nu s-ar putea face distinctie intre veniturile mari din pensie si veniturile mari din dividend sau altceva.<br />Asa cum simpla insolvabilitate a datornicului la o banca nu naste stergerea datoriei catre banca, nici simpla criza a bugetului public consolidat nu naste stergerea datoriei statului de a achita datoria catre cei care au contribuit anterior conform unui "contract" cu statul. Orice jurist care a facut carte adevarata si cunoaste dreptul european poate sa-ti confirme.<br /><br />casandraAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-9496571934669718122010-02-12T16:46:55.484+02:002010-02-12T16:46:55.484+02:00@ Mihai Hristea - Camil, nu Calin. de ce nu este m...@ Mihai Hristea - Camil, nu Calin. de ce nu este morala? (trecand peste tot relativismul unei opinii)<br />@ Codruta - exemple concrete, argumente? mie mi se ca guvernele Boc, cu toate hibele lor deloc mici, au avut si idei de legi bune: legea salarizarii unitare si cea a pensiilor sunt 2 cazuri.Camil Stoenescuhttp://stoenescu.eunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-46331639101246795902010-02-12T16:39:00.503+02:002010-02-12T16:39:00.503+02:00Merci. Deci principiul contributivitatii era bloca...Merci. Deci principiul contributivitatii era blocat. Ok, am gresit fata de Boc.Dan Selaruhttps://www.blogger.com/profile/17960567477855835847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-58863290256179729442010-02-12T16:38:15.932+02:002010-02-12T16:38:15.932+02:00Dar de ce naiba sa fie plafonata contributia? Nu v...Dar de ce naiba sa fie plafonata contributia? Nu vad nimic corect in asta - si nici nu mi se pare ca astfel s-ar aplica "principiul contributivitatii".<br />Daca e sa fie corect - de ce sa nu se ia media "contributiilor" pe TOTI anii in care s-a lucrat?<br />Inteleg ca incompetentii astia speriati vor sa mascheze problema salariilor nesimtite (una dintre sursele "penziilor nesimtite") mosmondind nu-stiu-ce care ii va afecta pe pensionarii "medii" sau pe cei f. batrani si care au avut "contributii" conform unui sistem economic care nu mai e de mult actual (care e vina lor?)!Codrutahttp://www.ursuletiisuparati.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-30059983997186577562010-02-12T16:38:00.328+02:002010-02-12T16:38:00.328+02:00a, scuze, am scris "era blocata", corect...a, scuze, am scris "era blocata", corect este "este blocata", pentru ca asa este blocata acum.Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-29130915364391798652010-02-12T16:32:38.912+02:002010-02-12T16:32:38.912+02:00Dan - si la angajator era blocata contributia la b...Dan - si la angajator era blocata contributia la baza de calcul maxima = nr.mediu. angajati * 5 * saalriu mediu brut.Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-24057384325575622992010-02-12T16:17:20.960+02:002010-02-12T16:17:20.960+02:00Si la angajator e blocata contributia sau doar la ...Si la angajator e blocata contributia sau doar la angajat?Dan Selaruhttps://www.blogger.com/profile/17960567477855835847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-7790866571307365422010-02-12T16:14:55.119+02:002010-02-12T16:14:55.119+02:00Dan,
Nu. Contributiile la asigurarile sociale de s...Dan,<br />Nu. Contributiile la asigurarile sociale de stat erau limitate (si vor fi, daca legea asa cum este in proiect iese) la 5 salarii medii brute. Adica: daca salariul tau brut depaseste 5 salarii medii brute, procentul pentru contributiile sociale se aplica la 5 salarii medii brute. Adica. Daca punctajul se va face ca si pina acum, punctajul anual nu va putea fi mai mare de 5 puncte. Si nici ala general.<br />E corect, nu e hotie. E vorba de un prag maximal de contributii ceea ce induce un prag maxim de pensie. Ca asa iese din calcule. Cam asa e peste tot in lume in PAYG.<br />In 2007 dupa ce au schimbat legea au dat OUG in care au eliminat plafonul de 5 salarii medii brute. Ma rog. Stiu de ce, nu comentez ca intru in polemici cu Mihai Hristea.<br />So, ideea e asa: chiar si cu bucata asta de 2 ani nu poti sa ajungi la pensii mai mari cu mult peste 5 puncte, adica. 37k ron nu poate fi o pensie calculata pe contributivitate in momentul asta si ani buni de aici incolo. In mod normal ar trebui sa fie undeva pe la 1 la 15 (cel putin pe datele de acum).Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-73967957254040298002010-02-12T16:01:27.881+02:002010-02-12T16:01:27.881+02:00@Calin Stoenescu
Nu, ajustarea pensiilor 'spec...@Calin Stoenescu<br />Nu, ajustarea pensiilor 'speciale' EXISTENTE nu este parte din solutie. Nu este nici morala, nici legala.<br /><br />@Ionut<br />Principiul contributivitatii nu ma deranjeaza daca, sa zicem, contributiile ar fi sume fixe, nu procente din niste salarii anapoda. Acest principiu al contributivitatii procentuale se poate aplica numai in cazul unor salarizari corespunzatoare meritelor reale.<br />In privinta afisarii, cred ca nu exista om cat de cat instruit care sa inghita galusca asta populista.<br />In concluzie, ca sa aplici principiul contributivitatii ai nevoie de-o salarizare meritorie in primul rand, nu de-o indoctrinare a populatiei cu stangisme egalitariste.<br />Cum i-am spus si domnului Camil Stoenescu - nu se rezolva nimic prin ajustarea pensiilor 'speciale' existente si nici nu-i normal sa minti poporul ca va avea pensii mai mari daca ceilalti le vor avea mai mici.<br /><br />Si gata pe ziua de azi, merg sa combat la o bere cu un amic pedelist. :DAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-74032317355387183932010-02-12T15:58:11.561+02:002010-02-12T15:58:11.561+02:00@Ionut, deci se iau toti banii dar pensia e doar p...@Ionut, deci se iau toti banii dar pensia e doar pentru 5 salarii. Se cheama hotie. Vad ca scandalul a fost rezonabil. :-)Dan Selaruhttps://www.blogger.com/profile/17960567477855835847noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-2044291953290859102010-02-12T15:08:28.957+02:002010-02-12T15:08:28.957+02:00Camil, nu neg ca pot gresi insa nu cred ca am &quo...Camil, nu neg ca pot gresi insa nu cred ca am "convingeri dogmatice" - TOT ce vad, de peste 1 an, facut de personajele astea dubioase din guvernele Boc denota nu simpla incompetenta (prezenta, de altfel, si ea la greu) dar chiar rea-vointa!<br />Si nici macar reaua aia vointa nu e bine pusa la punct - si-au dat de zeci de ori cu stangu-n dreptul pana acum (ceea ce cred de altfel ca a fost mai spre norocul nostru, ca altfel eram dusi de rapa deee muuult ;)<br />Parerea mea - dar din nefericire, pe baza de fapte >:Codrutahttp://www.ursuletiisuparati.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-64744927369438207742010-02-12T14:57:32.197+02:002010-02-12T14:57:32.197+02:00Senzaţia pe care o lasă guvernul ăsta, prin neglij...Senzaţia pe care o lasă guvernul ăsta, prin neglijarea aproape sfidătoare a relaţiilor publice, e că ştie dinainte că e de sacrificiu, aşa că nu-şi mai bate capul cu imaginea...ANAMORFhttp://anamorf.wordpress.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-40327338621869807582010-02-12T14:52:04.847+02:002010-02-12T14:52:04.847+02:00@Mihai Hristea
In mare parte nu inteleg ce vrei tu...@Mihai Hristea<br />In mare parte nu inteleg ce vrei tu sa spui. Ma bagi intr-o chestie politica la care nu ma pricep si nici nu vreau sa particip. <br />Da, si egalitarismul e un principiu constitutional, de ce sa nu tin cont de el? Daca te deranjeaza cum e afisat e una, daca te deranjeaza principiul e alta. Inca nu m-am dumirit in care dintre situatii te afli. <br />In cazul de fata vorbim de principiul contributivitatii. Ce din acest principiu denota un "egalitarism zguduitor"? Ne putem raporta la sistemul flat de pensii sociale de stat al Marii Britanii sau SUA si ajungem intr-adevar la concluzii "zguduitoare" apropo de egalitarism.<br />Deci, ce vrei sa spui?Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-71420062688428916202010-02-12T14:36:42.096+02:002010-02-12T14:36:42.096+02:00@ Codruta - pai tocmai aceste convingeri „dogmatic...@ Codruta - pai tocmai aceste convingeri „dogmatice” mă cam sperie pe mine :).<br />@ Mihai Hristea - ar fi o soluție într-un stat ca Suedia, dar în România, unde contribuțiile la fondul de pensii și impozitarea e destul de scăzută, e greu spre imposibil. având în vedere că banii de la FMI s-au dus în mare parte exact pe plata salariilor și pensiilor, aș zice că nu se poate. singura soluție - reducerea cheltuielilor bugetare. iar ajustarea pensiilor „speciale” e parte din soluție, după mineCamil Stoenescuhttp://stoenescu.eunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-64147075300248516432010-02-12T14:28:10.350+02:002010-02-12T14:28:10.350+02:00@Ionut
Intr-adevar, exista si aceasta posibilitate...@Ionut<br />Intr-adevar, exista si aceasta posibilitate. In tara asta orice e posibil, inclusiv masuri de-un egalitarism zguduitor ascunse sub masca demagogicei echitabilitati si afisate gretos-populist de catre un partid autointitulat de dreapta.<br /><br />@Camil Stoenescu<br />Cu tastarea nu-i nici un bai, se mai intampla. ;)<br />Altfel, presupun ca suntem de acord ca o problema mult mai importanta o reprezinta salarizarea alandala si ca subiectul pensii vechi poate fi rezolvat prin ridicarea celor mici si-atat.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-59913386608503914252010-02-12T14:27:23.779+02:002010-02-12T14:27:23.779+02:00Poate nu m-am facut inteleasa: sunt ABSOLUT de aco...Poate nu m-am facut inteleasa: sunt ABSOLUT de acord sa se faca un sistem de pensii "echitabil" - ceea ce spun eu aici este ca sunt sigura ca guvernul Boc nici nu vrea si este si incapabil sa-l faca.<br />Ba chiar dimpotriva! Sunt convinsa ca noua lege va face mai mult "rau" decat "bine" si ca, in loc sa indrepte lucrurile, le va inrautati.Codrutahttp://www.ursuletiisuparati.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-89872414106524692952010-02-12T14:11:39.002+02:002010-02-12T14:11:39.002+02:00@ Mihai Hristea - mea culpa, grabă de tastare. și ...@ Mihai Hristea - mea culpa, grabă de tastare. și nu mă refeream la aplicarea retroactivă, ci de acum încolo. principiul e corect, restul sunt detalii. se pare că orice se face la noi, nu e bine. dacă se iau măsuri - de ce se iau/sunt doar perdele de fum. dacă nu se iau - evident, lene, corupție șamd. oricum am lua-o, nimic nu e bun. afară de propiile idei, bineînțeles....<br />@ Codruța - dacă ideile bune și propunerile constructive ar fi proporționale cu venitul, Bill Gates ar fi luat până acum 20 de premii nobel la toate categoriile ;). mie mi se pare o măsură corectă, dar a cărei implementare va fi dificilă (dacă nu imposibilă) tocmai datorită inerției sistemului și a intereselor celor direct implicați.Camil Stoenescuhttp://stoenescu.eunoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-52656360064540850902010-02-12T14:10:42.994+02:002010-02-12T14:10:42.994+02:00@Mihai Hristea
Decizia 1006/2008 a CCR. S-ar putea...@Mihai Hristea<br />Decizia 1006/2008 a CCR. S-ar putea sa nu cistge la CCR cei care vor ataca legea pe argumentatia ta.Ionuthttp://doc.hotnews.ronoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-53327219572986360992010-02-12T13:54:29.646+02:002010-02-12T13:54:29.646+02:00Ma simt nevoit sa revin pentru ca un domn anonim a...Ma simt nevoit sa revin pentru ca un domn anonim a spus ca nu se incalca principiul retroactivitatii. Dar cel al dreptului castigat? Hai sa fim seriosi, un om care iese cu un anumit venit are dreptul sa-si pastreze acest nivel, iar statul are obligatia sa i-l asigure, in calitate de garant. Daca aplici o noua formula de calcul, o aplici de acum incolo si te asiguri ca acei contribuabili care vor beneficia de prevederile noii legi vor fi salarizati corespunzator meritelor. Iar daca tii neaparat sa multumesti populatia care consideri ca-i defavorizata de vechea lege, pur si simplu maresti in acea zona pensiile, fara a fura de la ceilalti. Oricum, nesimtire este sa-i intarati pe oameni unii impotriva altora, facandu-i pe multi sa creada ca ceilalti se bucura de banii care li s-ar cuveni lor si ca aceasta lege va reglementa situatia. Doua minciuni la pachet pentru a distrage atentia de la propria incompetenta si, mai ales, de la propriile infractiuni.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5435447451078983050.post-43711384412617579242010-02-12T13:47:28.574+02:002010-02-12T13:47:28.574+02:00As zice ca principiul neretroactivitatii legii nu ...As zice ca principiul neretroactivitatii legii nu e incalcat daca modificarile de pensii nu au efect decat in continuare (adica nu li se cere oamenilor sa restituie banii aia). Pur si simplu, legea poate sa stabileasca un nou sistem de calcul pentru pensii de acum incolo si niste norme privind recalcularea pensiilor deja in efect.Radunoreply@blogger.com