luni, 29 decembrie 2008

2008, n-avem cum


De câteva zile mă străduiesc să găsesc o descriere a anului 2008. Şi nu mi-a ieşit. Apoi am revenit la propriile principii. Am început să caut. Şi am găsit aici un comentariu pentru o acţiune artistică descrisă aici. Tot din acest ultim loc, de la Mircea Nicolae am şterpelit poza care descrie România anului 2008.

N-avem cum să avem o clasă politică responsabilă. Noul ministru Pogea vede deja o creştere a PIB de vreo 13 procente. Ori habar n-are pe ce lume e ori nu ştie să calculeze.

"Produsul Intern Brut este prognozat la 582,7 miliarde lei, faţă de 505 miliarde lei în 2008."

N-avem cum să ne ducem la munte decent. Că n-avem pe unde.

N-avem cum să avem Justiţie când ea e făcută de judecători bâuţi şi care nu respectă nicio lege.

N-avem cum să avem Poliţie când poliţiştii sunt puşi să sufle în fiolă şi ei suflă în loc să dea de pământ cu cetăţeanul respectiv.

N-avem cum să trăim dacă suntem omorâţi pe trecerea de pietoni şi ucigaşul scapă.

N-avem cum să avem viitor dacă copiii sunt educaţi de profesori păcăliţi. N-avem cum când mii de diplome sunt date pe bani.

N-avem cum să trăim când salariile doctorilor care au mai rămas sunt minuscule, când o carte de medicină costă un sfert de salariu.

N-avem cum din cauza noastră. Pentru că ne ocupăm de numărul de Moşi Crăciun care bântuie pe străzi, cel mai lung cârnat şi cel mai mare tort.

N-avem cum când am votat doar 40 de procente. N-avem cum când alocaţia pentru un câine e mai mare decât pentru un copil.

N-avem cum!

8 comentarii:

Anonim spunea...

La multi ani, Dane!
Evolutia PIB-ului o relativizezi la Euro si nu la leu, ca altfel ajungem la concluzia ca cel mai tare Prim- Ministru a fost Vacaroiu. Daca socotesti pe 2008 1E=3,7lei iar pe 2009 1E=4lei si mai pui o crestere de3-5%(ceea ce eu nu cred)pe acolo ajungi.

Anonim spunea...

Toate-s vechi si noua toate...Lista de mai sus nu e valabila numai pt 2008. Din pacate.
Eu as caracteriza anul 2008 ca fiind Anul Paradoxurilor sau a Situatiilor Nepravazute. Incepind cu alegerea lui Obama, criza globala si terminind cu guvernul PDL-PSD.

Anonim spunea...

Prietene, PIB-ul dat e in cifre absolute. Cu o inflatie de 10% asta inseamna un PIB nominal de 560 miliarde pe hartie. Raman de justificat vreo 30 miliarde, ceea ce inseamna o crestere de 5-6%. Tot e mult, ce-i drept! Dar trebuie vazuta si executia bugetara, fiindca se poate sa fie anul asta mai mare de 505 miliarde!

Dan Selaru spunea...

Sa zicem ca am ratat PIB-ul. Restul tot sunt valabile.

Anonim spunea...

Din pacate, Dane, ai dreptate cu restul! Mai mult, nici nu vad raspunsuri de Doamne-ajuta la n-avemcumurile tale!
Optiunea mea (personala, atomizata):
1. Nu ma duc la munte daca nu am pe unde. Stau acasa, citesc, vad un film etc. si plec o data la 3 luni sau macar de doua ori pe an intr-o excursie afara!
2. Nu ma incred in justitie. nu caut sa aflu dreptatea unde stiu ca nu o gasesc. daca am ghinionul sa ma aleg cu un picior rupt pe trecere de un parlamentar nu sper sa imi vad dreptatea!
3. nu cred ca politia poate sa ma ajute cu nimic, nu cred ca e buna de nimic si ma raportez la politie cum am vazut in filmele alea cu militieni mexicani...
4. diplomele pe bani, spaga, medicii ce nu stiu meserie sunt deja peste tot. nu exista masa critica necesara sa schimbi treburiel astea. mai mult, sistemul se reproduce si se protejeaza la nesfarsit
5. ma educ sa nu ma astept la nimic bun de la stat, autoritati, functionari, politisti etc. asa nu o sa am dezamagiri

Cristian spunea...

Korect. "Anonim" a punctat cam tot ce trebuia. In privinta plecatului la munte pare mai rezonabila varianta low-costului si Austria de langa noi. Ajungi mai rapid si e mai ieftin. Te intorci macar mai curat si linistit.

Anonim spunea...

cam pesimist anul 2008. In anul 2009 o sa avem cum, dar n-o sa avem cu ce :D

Naomi spunea...

Unele lucruri nu se vor shimba niciodata. Sa speram doar la mai putin bine.
WEB HOSTING