luni, 12 octombrie 2009

Terenul arabil transformat în combustibil

Producţia de bioetanol este de cam 4 tone la hectar pentru porumb, 10 tone pentru trestia de zahăr şi, există voci care spun că se poate ajunge la 67 tone în cazul unor alge modificate genetic.

Consumul actual este de cam 5,5 miliarde tone pe an. Nu ne luăm după vocile alea dar presupunem că se poate genera o producţie de 55 tone biofuel la hectar. Ne trebuie 100 de milioane de hectare. Adică 1 milion de kilometri pătraţi.

Dacă vocile nu au dreptate şi producem, în medie, doar 5,5 tone la hectar avem nevoie de 10 milioane de kilometri pătraţi. Teren arabil de bună calitate.

Terenul arabil al întregii lumi este, cu oarecare aproximaţie, de 15 milioane de kilometri pătraţi, pentru a păstra consumul actual de carburanţi trebuie să folosim undeva între 6 şi 66 la sută din întreaga suprafaţă de teren arabil. Mai aproape de 66 decât de 6.

Concluziile sunt la îndemâna oricui.

PS Regulile comentariilor sunt aici, încălcarea lor se pedepseşte cu ştergerea fără avertisment.

13 comentarii:

camilstoenescu spunea...

cu alte cuvinte este ceva nefezabil la nivelul tehnologic actual

Pongo spunea...

http://www.eia.doe.gov/emeu/cabs/South_Africa/Oil.html
In subsolul prezentarii din link gasiti o dovada ca combustibilii lichizi se pot face si din altceva decat din petrol.

Solutia asta a fost dupa stiinta mea patentata de nemti in ww2.Se pare ca sudafricanii o aplica pe scara larga, obligati fiind de embargoul impus pe vremea cand Mandela era la puscarie.

Bogdan Glavan spunea...

Este de notorietate ca folosirea pamantului pentru productia de biocombustibil a dus la cresterea preturilor alimentelor in ultimii ani. Adica toate institutiile oficiale recunosc treaba asta. Asa de rau au nimerit ecologistii cu oistea in gard.

DanBruma spunea...

Un articol interesant despre biocarburanti: http://www.abcbourse.com/analyses/chronique-vers_le_petrole_infini_-223.aspx

Razvan spunea...

Informatiile sunt corecte daca luam in calcul tehnologiile actuale. Dar sunt si alte tehnologii care folosesc orice material organic, deseuri de orice fel. Procedeul a fost inventat de nemti si este imbunatatit continuu chiar de catre laureati Nobel.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fischer%E2%80%93Tropsch_process
Istoria demonstreaza ca atunci cand a fost nevoie de o noua tehnologie, aceasta a fost inventata.

viitorulsunabine spunea...

@Razvan
"Istoria demonstreaza ca atunci cand a fost nevoie de o noua tehnologie, aceasta a fost inventata."
indubitabil. mai ai si alte perle din astea futuristice ?

Anonim spunea...

Am oaresce indoieli ca o ferma de alge modificate genetic are nevoie de "teren arabil de buna calitate". Din cate am vazut eu la tv, algele alea sunt cultivate in niste bioreactoare de polietilena transparenta, care pot fi instalate si prin alte parti, nu neaparat pe teren arabil.

Dan Selaru spunea...

La asta nu m-am gandit. Ok, le putem pune pe plaja. Poate ca e nitel mai bine.

Dar de folosit noi folosim 10 procente din terenul arabil cu culturi permanente.

Daca algele alea nu functioneaza e nasol. Eu sper sa functioneze.

Stefan A. spunea...

De ce este necesar sa realizam biocarburati ? Pentru a inlocui petrolul ca sursa principala de combustibil ?
BMW are de 15 ani gata motorul alimentat cu hidrogen, perfect functional si eficient in toate partile . Poluarea este 0 si pe teava de esapament iese doar H2O.
Nu cumva sint prea multe interese in joc pentru a abandona uzul masiv a petrolului (titei) ca combustibil primar ?

Dan Selaru spunea...

Aici ajungi la o problema complicata, de unde iei hidrogenul? Si cu ce randament?

Se incearca gasirea unei metode de a copia fotosinteza. Poate o sa scriu si despre asta.

Pongo spunea...

Hidrogenul il iei din electoliza apei. E doar mediu de stocare a enrgiei produsa in centrale electrice. Dar asta conduce la ideea ca mai bine ai stoca direct curent intr-un mediu mai sigur si care nu necesita mari investitii.De unde si aplombul pentru crearea de auto electrice cu baterii.Problema masinii pe hidrogen e rezolvata de mult (si nici nu cred ca a fost greu, la cat de exploziv e) si honda are un prototip functional.

Dan Selaru spunea...

Randamentul? Ăsta e cuvântul cheie. Şi intrăm într-o altă dilemă, cea a litiului pentru baterii.

Pongo spunea...

In cel mai rau caz putem sa facem tractoarele troleibuz.
Iar curent electric cred ca ar trebui serios sa incepem sa ne gandim sa producem geotermal sustenabil (cu introducere de agent termic in maruntaiele planetei)
Eu cred ca deocamdata cheia pentru noile tehnologii o reprezinta pretul petrolului. Cat timp avem petrol la pretul actual, mai mult decat niste statii pilot si incercari timide nu cred ca se vor face. De aia si producatorii se reunesc intr-un for care incearca sa tina jos pretul (in ciuda lacomiei). O cheie insa pentru reducerea dependentei de petrol eu cred ca poate fi totusi ce am prezentat in primul link, exploatarea rezervelor mari de carbune pe care europa le mai are inca.