Impotenţa şi lipsa de competenţă cu care Justiţia română se manifestă au condus la apariţia a tot felul de organe paralele. Toate acestea nu fac decât să paraziteze Justiţia şi să ducă la complicaţii constituţionale. Pe care atotputernica Curte Constituţională la rezolvă în felul ei. Care place sau nu place unei tabere sau alteia.
Aşa cum Dinescu mi se pare total nepotrivit să spună cine a făcut poliţie politică la fel de nepotrivit mi se pare Dan Grigore care-şi dă cu părerea despre violenţa din desenele animate sau Macovei care pârăşte la DNA dacă madam Plăcintă, să zicem, e compatibilă sau nu cu statutul de ministru.
Toate aceste organisme, ca şi alte multe altele, nu sunt decât componente ale unui Stat supraponderal în care tot felul de neaveniţi îşi dau cu părerea despre tot felul de subiecte. Care subiecte ajung până la urmă în Justiţie, care Justiţie nu dă totdeauna dreptate instituţiilor în cauză. Şi de aici o adevărată controversă.
Cât de eficiente sunt aceste organisme? Madam Plăcintă a ajuns ministru pe la ora 17.00. La ora 19.45 am văzut că e incompatibilă. Fiind urmaşa celebrei Ridzi era absolut clar că toată lumea o s-o vâneze. ANI s-a sesizat după săptămâni. Mai pot să-mi aduc aminte de cazul desenelor animate ungureşti de pe Minimax, parcă, la care s-a sesizat populaţia sau un ONG, nu CNA.
Toate aceste organisme sunt inutile atât timp cât avem transparenţă. Ascunderea declaraţiilor de avere şi interese este o mare porcărie, anularea atribuţiilor ANI nu. Dacă mă interesează ministrul Berceanu, să zicem, şi am toate declaraţiile la vedere eu, presă sau ONG sau duşman politic, pot să verific, să caut şi să-l dau în judecată. Nu e rolul unui organism al Statului. Sunt multe alte domenii în care Statul inventează organisme care reglementează şi au păreri despre orice aspect al vieţii. O irosire de bani şi timp incredibilă.
Care e motivul apariţiei acestor instituţii? Primul este dorinţa Statului de a ne spune ce să facem. Al doilea este creşterea numărului de birocraţi care se află în treabă. Al treilea este lipsa societăţii civile. Al patrulea este incompetenţa presei de investigaţii, care la noi nu există. Şi cinci, lipsa de transparenţă a actelor Administraţiei, la orice nivel. Cum s-a ajuns aici? Prin legi strâmbe şi aiuritoare, suprareglementare şi Justiţie ineficientă.
Ce e de făcut? Să devenim o societate civilă, să cerem transparenţă, să sprijinim o Justiţie mai curată şi să cerem eliminarea nenumăratelor instituţii care-şi dau cu părerea despre orice.
sâmbătă, 17 aprilie 2010
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
18 comentarii:
iti recomand "blogul pe surse". e acolo un domn care gandeste la fel. poate facem cu el societatea aia civila care ar trebui sa protesteze. pe bloguri
Daca nu incerci nimic nu se face nimic.
Dane,
Da, poti sa verifici si sa dai in judecata, dar stii ca plangerea penala care se dovedeste nejustificata se intoarce impotriva ta. Ca sa fii sigur de plangerile pe care le faci, iti trebuie si contabil serios si avocat bun. Iar pe-astia ii gasesti greu in Ro sa lucreze pro-bono.
Corect, asta e un factor care blocheaza abuzurile.
Dan, nu ar trebui sa confunzi legile prost facute cu suprareglementarea. Din pacate, inctivitatea legislativa le convine de minune baietilor destepti. Conform rationamentului tau, inceputul anilor 90, cind nimeni nu se gindea la chestii precum incompatibilitati si declaratii de avere si, in consecinta, nu existau legi care sa aiba ca obiect chestiuni de genul asta, ar fi mai aproape de normalitate decit anul de gratie 2010. Or, sa ne aducem aminte ca averile cele mari si controversate ulterior (un fel de acumulare primitiva de capital, daca vrei o expresie marxista) atunci s-au facut. Transparenta nu exista asa, in abstract, cineva trebuie sa ridice valul, si daca ala este statul, foarte bine, atita vreme cit altii, cum bine spui, sunt lipsiti de initiativa.
Statul nu ridica niciun val, doar complica lucrurile. Ce a facut ANI pana acum? CNSAS a eliminat-o pe madam Musca. Si atat. Adica nimic. Silvian Ionescu, sau cum il cheama, securist, nu turnator, e bine merci.
Sunt doar instrumente in mana puterii prin care se comit santaje si alte marlanii impotriva adversarilor politici.
Salut voios de pionier de la presacaoprada.blogspot.com !
Dane,
daca intrebi ce a facut fiecare, uite, pot sa-ti dau niste raspunsuri. CNSAS a facut o sala de lectura si a strans niste cercetatori specializati pentru indrumarea cercetatorilor nespecializati, ca mine. M-am dus acolo cu subiectul meu, am stat de vorba, am cerut dosare, le-am citit, le-am facut copii si-mi continui cercetarea in alta parte.
si important e procesul nu numai rezultatele. Faptul ca exista o institutie care te ia automat la verificat isi produce efectele. Uita-te la cocosismele lui Vadim si Mazare ca sa intelegi. De-aia ar fi picat ANI, ca s-a luat de ei. S-a dus sentimentul de invulnerabilitate omule!
Asta e un sentiment, problema sunt rezultatele. Toata lumea e la fel de invulnerabila ca pana acum. Restul e cancan.
bun, lasand la o parte sentimentele ... cat i-a trebuit DNA-ului sa devina credibil. Pentru ca la ora asta, cel putin pentru mine, are dovezi sa fie credibil. Vreo 3-4 ani (nu mai stiu cand au fost numiti Morar si Kovesi, 2005-2007). Esti dispus sa lasi ANI sa functioneze macar tot atat?
Dane, instituti de-astea exista peste tot, dar reflecta realitatea socetatii respective: cerceteaza crimele razboiului X, masacrului Y, la noi coruptia. Probabil nu au atata vizibiliatate ca si noi, de ce asta? Pentru ca justitia noastra e nula, si ai dreptate, si socetatea civila, dar cred ca ar trebui sa fi putin mai atent cand il critici pe Don Quijote care lupta cu morile de vant...sa nu ajungi ca europarlamentara pnl de acum cateva saptamani care se lua de UE ca de ce ne lauda.
neutralizarea ANI este o mare porcarie.
DNA e parte din Parchet. Sa bage si ANI in Parchet, asa e o struto-camila, nici din Justitie, nici din Guvern. E o aberatie.
Dan Selaru: din stenogramele "scapate" in presa am vazut ca Voicu avea planuri serioase ca prin subordonarea DNA sa o desfiinteze. Stiind bine cum functioneaza lucrurile in lumea reala, nu am cum sa te banuiesc de naivitate. Crezi sincer ca unor indivizi precum cei care sunt in stare sa-si creeze retele extinse de relatii bazate pe santaj le faci ceva prin intermediul presei? Care presa? Prin intermediul opiniei publice? Opinie publica este Ciutacu! Daca apare un grup de oameni care se semneaza "intelectuali" si il sustine pe Tariceanu, imediat va putea sa apara alt grup de oameni care se semneaza "intelectuali" si care il sustin pe Nastase. Pana la urma, noi vrem sa facem ceva in tara asta sau doar discutam doct pe chestii fanteziste?
Care-i scopul Justitiei? Sa judece corect conform legilor in vigoare. Se intampla lucrul asta in peste 99% din cazuri? Nu! D-aia statul trebuie sa se adapteze la situatia de fapt, nu la definitia dintr-o carte. Altfel ajung oamenii de rand sa-si faca dreptate singuri si sigur nu vrem asta.
Banuiesc ca nu ai citit textul, unde am spus eu DNA?
Gresesti Dane...Institutii precum ANI sau DNA isi au rolul lor. Macar aflam cine, ce si cum. Exemplu: chiar daca Voicu si Costiniu vor fi achitati, cine crezi ca va mai apela vreodata la ei? O parte a "retelei" a fost distrusa prin simplul fapt ca a devenit publica. Asa ca, iata, rezultate sunt, efectele se simt.
La fel si cu ANI, macar aflai cine s-a imbogatit dubios...
”CNSAS a eliminat-o pe madam Musca. Si atat. Adica nimic. Silvian Ionescu, sau cum il cheama, securist, nu turnator, e bine merci”. Si asta e vina CNSAS? Ati citit legea de organizare si functionare a institutiei? Credeati cumva ca CNSAS e un soi de Robin Hood? Ce face taman laudata Justitie? S/a autosesizat cumva Parchetul pentru fals in declaratii in cazul celor care au semnat declaratii olografe ca nu au colaborat cu Secu si au fost dovediti ulterior de CNSAS ca informatori sau ofiteri? Hai sa nu ne grabim sa dam cu piatra, macar pana nu citim bine legile si nu studiem contextul!
Trimiteți un comentariu