marți, 2 noiembrie 2021

581

 Românul e perfecționist, dacă lucrurile nu sunt pefecte, preferă  să renunțe la tot. N-am idee de unde vine această abordare, dar e fenomenal de păguboasă.

Oamenii sunt emoționali, nu gândesc logic, nu iau decizii după cifre reci și rațiune, preferă să simtă emoția și să decidă emoțional, și, în majoritatea cazurilor, greșit.

Am făcut, împreună cu un prieten, o modelare a pandemiei, proiect plătit, a fost dramatic, matematică pură, pandemia nu e o problemă medicală, e una sociologică și matematică, medicii trebuie să salveze ce se poate salva, modelarea nu-i privește, ei știu niște principii, dar cifrele reale îi depășesc, și e normal, nu e jobul lor, treaba lor e să vindece și să salveze oameni.

Am făcut proiectul, i-a durut pe toți în cur! Pe la sfârșitul anului trecut, INSP m-a rugat, gratuit, să-mi dau cu părerea despre evoluție, la sfârșitul lui octombrie, le-am spus, a ajuns până foarte cel mai sus, au spus că sunt defetist. Au sunat după 5 zile și au pus restricții cu furie, cred că pe 9 noiembrie.

După, m-au rugat să le spun ce se întâmplă dacă se deschide școala, le-am simulat și le-am spus că deschiderea înainte de 18 februarie o să fie dramatică. Ultima hotărâre a guvernului Orban a fosr să nu deschidă școlile până pe 18 februarie.

A venit USR la putere! Nu m-a mai întrebat nimeni nimic, și programul n-a mai funcționat, dispăreau morții, erau prea puțini, nu mai aveam control. Am renunțat!

Au apărut, peste câteva luni, a fost o acțiune cât se poate de cinică și voită asta de ascundere a lor,a morților. 

Acum o săptămână m-au sunat, mi-am distrus 2 zile ca să cârpesc ceva, le-am spus că din 24 octombrie până la sfârșitul anului vor fi cel puțin 10000 de morți în plus, eu cam știu că o să fie 17000.

Nu vă închipuiți că dacă vor, nu pot afla realitatea, nu-i interesează! 

Și să vă mai spun un lucru, varianta Delta are o infecțiozitate dublă, în iulie nu aveam boala, dar aveam 60% din populație nevaccinată și netrecută prin boală, fără restricții, era evident că valul va fi mai mare ca totdeauna, prin înmulțiri de clasa a doua. 1x1 e mai mic decât 0.6x2, și fără restricții va fi măcel, este!

Școlile sunt focarul esențial de răspândire, copiii au 28 de contacte sociale, un matur are cam 16, copiii nu au simptome, răspândesc fără să știe, ministru Câmpeanu este un cetățean care ar trebui să plătească!

O să vă mai spun!

9 comentarii:

wingover spunea...

Hm... Nu stiu de ce nu ma mira. Secaturile (indiferent de coloratura) vor cauta doar sa isi conserve starea de aceea prefera sa coafeze realitatea. Valabil pentru orice sistem probabil. Sa ne mai spui :)

Anonim spunea...

Foarte interesant ceea ce spui si nu din perspectiva autoritatilor, ci din perspectiva modelarii. Stiu foarte bine ca matematica e seaca, dar cu interpretarea ei este alta poveste. Inteleg ca inchiderea scolilor echivaleaza cu taierea raului de la radacina. Dar exista si alte variante care ar putea fi folosite cu un relativ succes(gen testarea periodica)?

Eu nu am reusit sa inteleg semnificatia titlului. Poti sa ne dai mai multe hinturi despre 581?

Anonim spunea...

581 - mortii din ziua aia (hint titlu, cred, cu observatia ca au fost 591)

Inchiderea scolilor e o solutie pe termen scurt. Si asta daca se intampla ceva in rest. Dupa 2 ani de pandemie (si nu numai) e evident ca avem nevoie de o schimbare radicala in educatie. Dar nu in sensul inchiderii scolilor.
Noi tot cu otravit fantanile....

Anonim spunea...

Sa zicem ca...se inchid scolile . Nu pe termen scurt ci pentru un minim de cinci ani caci atat se crede ca va ma rezista actualul virus COVID . Intrebarea ce se impune este : ne intoarcem in Epoca de Piatra caci despre civilizatie nu va mai putea fi vorba ?! Ce sa " plateasca cetazeanul Campeanu " ? A platit cineva vreodata ceva ca s-o faca si Sorin Campeanu...taman acum ?

Anonim spunea...

Daca un elev are 28 contacte, un student cate o avea?

wingover spunea...

Dan, ai incercat sa folosesti legea lui Benford sa verifici daca autoritatile au masluit raportarile? https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/00368504211021232

Ștefan Brăgărea spunea...

Din păcate, mă tem că un factor important este comoditatea mintală, tradusă prin inerție decizională.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Dan Selaru spunea...

e verificata legea lui Benford pe graphs.ro