Manifestul Internetului ar trebui citit în toate redacţiile ziarelor. Variantele online ale ziarelor româneşti nu au noţiunea de link. Citează dar fără link. De ce?
Că nimeni nu prea ştie să facă bani din Internet e evident. Sunt ziare care blochează right click-ul ca să-şi mărească artificial numărul de afişări sau agresează cititorul cu reclame interstiţiale la fiecare articol. Cât de proşti să fie şi cei care dau banii? Dacă vezi aceeaşi reclamă de 8 ori, obligat fiind, nu se obţin decât înjurături şi scăderea traficului. Să foloseşti Internetul ca pe un panou outdoor e o dovadă clară de inadaptare.
Nu e ruşinos să recunoşti că ai greşit şi să corectezi. Înainte nu era posibil, acum e o obligaţie pe care prea rar şi-o asumă autorii informaţiilor dar o să devină regulă deontologică.
Un ziar online nu este o întreprindere greu de făcut, dar e foarte greu de menţinut şi, mai ales, de făcut profit. Ziaristul online e şi redactor şi corector şi fotograf, are toate funcţiile dintr-o redacţie. E altă lume decât cea de dinaintea Internetului.
Agenţiile de ştiri dau o grămadă de informaţii dar pe lângă comentarii sau opinii sunt necesare anchete, reportaje, interviuri. Asta înseamnă gazetărie online. Numai tăierea firului în patru nu ajunge.
Foarte multe informaţii există deja, sunt publice, dar trebuie să ştii să cauţi şi să ai răbdare. O informaţie esenţială poate să fie pe pagina 17 a unei căutări. Cine ajunge acolo? Cine are nervii tari. Cine citeşte până la capăt.
Am citit aseară legea salarizării unice, care n-o să se aplice niciodată sub forma pe care-şi asumă Guvernul răspunderea. Totul e doar faţadă, scrie în lege la articolele 41 şi 42. Am scris repede aici. Am găsit acelaşi subiect aici de dimineaţă. Primul a fost domnul Marius Niţu dar articolul lui apare ca apărut azi, comentariile sunt însă de ieri. Primul comentariu este la 23 şi 2 minute, articolul meu a apărut la 23 şi 15 minute. Deci mi-a luat cu cel puţin 13 minute înainte.
A pune ora apariţiei alta decât cea reală e o aberaţie. E ca şi cum evenimentele au loc la oră fixă. Majoritatea ziarelor au încă în minte ideea de print pe care o aplică online. Greşit.
În online opiniile devin Cenuşăreasa presei, opinii are toată lumea, informaţiile contează. Marii ziarişti de opinie au murit. Ca dovadă că Hotnews funcţionează cu opiniile unor necunoscuţi.
Informaţia corectă şi traficul sunt singurele lucruri care contează, restul sunt orgolii.
PS Regulile comentariilor sunt aici, încălcarea lor se pedepseşte cu ştergerea fără avertisment.
marți, 8 septembrie 2009
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
"În online opiniile devin Cenuşăreasa presei, opinii are toată lumea, informaţiile contează. Marii ziarişti de opinie au murit. Ca dovadă că Hotnews funcţionează cu opiniile unor necunoscuţi"
so very true. poate pentru ca in ziua de azi conteaza prea putin "apelul la autoritate" in ceea ce priveste lucruri ce nu se pot cuantifica stiintific. de aceea conteaza atat de mult o argumentatie solida si convingatoarea, dublat de surse bogate si, mai ales, de incredere.
oricum, foarte interesanta lectura manifestul acela
Traficul e ca tirajul, masoara calitatea publicatiei, care depinde de calitatea informatiei.
O publicatie care in mod constant nu are informatie de calitate isi pierde traficul/tirajul.
Ca sa vinzi reclama si sa faci manipularea, trebuie sa oferi si o doza considerabila de informatie credibila.
Informatia credibila si argumentata, nu poate fi furnizata de un individ "multilateral", si marile trusturi occidentale au echipe de analisti pe probleme, care prelucreaza informatia pe care o transmit publicului.
In Romania mass-media nu s-a putut desprinde de egoismul individului, nu s-au facut echipe, s-a practicat si se practica jurnalismul individual, de unde si calitatea slaba a informatiei.
Mass-medai din Romania are comentatori care-si dau cu parerea, nu are analisiti, pentru ca analiza presupune sa ai criterii de evaluare(indicatori), metode de prelucrare, sa prelucrezi date si sa furnizezi concluzii in baza rezultatelor.
Trimiteți un comentariu