vineri, 11 decembrie 2009

Viaţa politică e mai tristă acum, fără Geoană

De pe INconstantIN



Niciodată n-am avut un personaj atât de hilar în politica românească de la Brătianu Cartof. Aproape a ajuns Preşedintele ţării. Ca dovadă că nimic nu e imposibil. Prin ce trece acum e penibil. În spatele fiecărui personaj comic este ascuns unul tragic. S-a bucurat sincer. Şi a avut cel mai bun discurs de "Preşedinte". Mult mai normal decât "i-am ciuruit". A fost cel mai simpatic "am înfrânt" din istoria politicii postdecembriste.

UPDATE: BEC a înregistrat candidaturile la Preşedinţie conform legii 370 din 2007 privind schimbarea denumirii oraşului Basarabi, judeţul Constanţa, în Murfatlar. Ce ţară avem. De la Adrian Năstase.

PS Regulile comentariilor sunt aici, încălcarea lor se pedepseşte cu ştergerea fără avertisment. Nu sunt ziarist, n-am legătură cu mogulii sau partidele.

34 de comentarii:

Jean Valjean spunea...

Partea mai grava e ca Geoana ne-a ucis speranta.
Ducandu-se la Vantu a aruncat in derizoriu tot proiectul Iohannis construit cu atata migala..

Camil Stoenescu spunea...

pana si titlul filmului original e potrivit in acest context: der Untergang (Căderea)

Pongo spunea...

Jeane, au gresit mai multi. Aia a fost una.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Anonim spunea...

proiectul iohannis... mda... iohannis a dovedit ca e lipit ca marca de scrisoare de psd+pnl. nu era un proiect, era o susa. nimeni sau aproape nimeni nu a spus de tunurile lui iohannis cel fara de prihana.

haideti sa luam doua momente. anuntarea proiectului. la nici juma de ora al accepta. nici macar n-a mimat facial surpriza.

seara turului doi. anunta ca vine la bucuresti luni pentru a discuta formarea guvernului. asa "prostanac" cum e geoana a spus "marti". a doua zi el refuza sa faca orice guvern sub traian basescu. interesanta optiune de independenta.

luni la prinz. "sibienii au votat traian basescu sa nu plec eu". sibienii votasera si cind se repezea el la bucuresti asa ca onestitatea lui nemteasca e de pe undeva din ferentari.

tot acest proiect, sau susa e bazat pe venirea masiva a nemtilor cu capital, ceea ce este o alta minciuna notorie, mai ales dupa turul ziaristilor germani organizat de psd+pnl. e ceva gaunos prin care era manevrata opinia publica intr-un soi de "oprescu independent".

efectiv nu inteleg cum atitia oameni cititi pot sa fie orbiti de o lozinca (care mai e si discriminatorie) "nemtii sunt corecti". daca pleci de la premisa ca orice popor e la fel cu altul, ca germania are doi cancelari bagati pina peste cap in fraude si diverse "colaborari", ca nimeni nu se repede sa bage miliarde pe relatii etnice sau ca minciunile spuse calm si detasat tot minciuni sunt putem vedea repede cine e in spatele unui proiect asazis impecabil, independent, salvator...

in afara de mesia nu cunosc vreo alta salvare nationala in afara de aia in care lumea nu viseaza cai verzi pe pereti, isi face curatenie, macar partial, in propria cocina si pune mina sa munceasca.

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Unknown spunea...

@uhitto:

Si Toto Schillaci, Salvatore de la Patria.

Dan Selaru spunea...

Postacilor de ambe culori, am sa va sterg de fiecare data!

Unknown spunea...

Dan, omul si-a facut datoria pina la capat. Uite, ma incapatinez sa cred asta :).

Dan Selaru spunea...

Nici Hitler nu contesta ca si-a facut-o pana la capat. Doar ca a fost un prostanac. :-)

ADI spunea...

To Jean: O speranta? Speranta ca ce? Cat de naiv si de slab informat trebuie sa fii sa iti faci speranta in "proiectul Iohannis"? Cel mai bun reper pentru "taria" acestui proiect este pastrarea pentru 6 luni a portii deshise pentru intoarcerea la primaria Sibiului a "garantului" Iohannis. Iti dai seama ce tare credea Iohannis in unirea PSD+PNL. Post aleregeri: Iohannis s-a grabit sa scape de orice "proiect" care il aducea garant pe el si pe originea lui nemteasca. De la declaratiile aproape sodomizante ale lui Crin chiar cu 2 zile la adresa lui Geoana la increderea maxima acordata pe termen lung aceluiasi om.
Pe langa aceste lucruri, debordand - conform sondajelor din saptamanile anterioare - de increderea castigarii presedentiei a dl. Geoana, oamenii care doreau reabilitare si afirmare politica din PSD (ex: Nastase, Vanghelie etc.) au inceput sa faca declaratii in presa in acelasi rand cu Geoana, grabindu-se copilareste sa isi afirme victoria si frustarea celor 5 ani din istoria postdecembrista fara PSD, blamad tot ce s-a intamplat in acesti 5 ani ca fiind "raul cel mai mare" prin care a trecut acesta tara. PSD-ul, care a condus neintrerupt de la revolutie incoace, spera in mintea scurta a romanului si prin manipularea televizacilor lui Ciutacu si prietenilor sai de la Realitatea.

Romanii vechi (ma refer la cei care au prins si vremuri comuniste) care stiu ce inseamna presa trucata si manipulatoare s-au ingrozit de cele vazute la televizor si in ziare (marturisesc ca sunt unul dintre ei) si au iesit la vot (desi nu o fac de obicei) sa opreasca frustarea care incepea sa isi fac loc in inima lor.
Eu m-am intrebat (pe buna dreptate) de ce sunt martorul acestor incercari vadite de manipulare, de ce pe fiecare canal de stiri vad numai o singura parere exprimata de aceiasi oameni, de vad un filmulet necertificat ca real sau original 48 de ore, de ce vine Dinu Patriciu sa imi vorbeasca despre o caseta care nu ii face nici o onoare, si mai ales de ce atatia oameni politici, ziaristi, bloggeri, pensionari, tineri si alte categorii care isi afirma parerea public sau privat au toti aceiasi parere.
Eu am iesit la vot sa le spun ca eu nu am aceiasi parere, eu inca cred ca PSD-ul este un rau pentru tara asta, ca Iliescu nu mai trebuie sa apara la tv, ca dreapta nu trebuie sa se alieze cu stanga (fie ea si o stanga sincera si fara vechi comunisti). Romania a avut parte de prea multi ani de stanga, de prea multe masuri sociale, de prea multe indatoriri a clasei care produce bani in aceasta tara si nu ii consuma, de prea multe avantaje pentru cei prosti si multi care au ajuns sa ii conduca pe cei destepti si putini. Tara asta trebuie sa aiba parte si de capitalism, pentru ca numai atunci i-a mers bine.

In concluzie, sper ca dl. Crin sa se retraga de la conducerea PNL pentru ca nu este un adevarat om de dreapta ci doar un oportunist, care a ramas si se agata cu disperare de conducerea acestui partid numai in baza celor 20 de procente pe care le-a strans pe spatele lui Basescu, blamandu-l pe acesta si nu prin competenta dovedita prin programe (care ii lipsesc pur si simplu) desi am incercat sa il ascult si sa le identific.

PNL-ul va trebui sa isi gaseasca un lider adevarat, un om puternic care sa faca un adevarat parteneriat de putere cu Basescu, nu sa se lase comandat de acesta, nu sa afirme ca ii este frica de acesta, sa nu afirme ca o sa ii fure partidul sau ca o sa il faca marioneta. Nu avem nevoie nici de un om cu prea mult bun simt cum este Tariceanu. Trebuie acum sa isi faca loc in acest partid un om care sa il inlature pe carpa asta de Crin si sa ajunga premier, apoi presedinte, pentru ca PDL nu mai are pe cine sa propuna peste 5 ani. PSD-ul dupa 10 de opozitie o sa mai slabeasca, dar ei au lideri puternici care pot intoarce stanga la putere.

Unknown spunea...

Intrebare:
Stie cineva mai concret in ce consta proiectul Johanis sau era doar un produs de marketing frumos ambalat? Eu unul nu imi amintesc sa fi aparut Johanis in public si sa isi detalieze proiectul, sa spuna ce si cum va face. De asemenea nu imi amintesc ca Geoana sau Antonescu sa fi dat astfel de detalii, in afara de sloganul votati-ne pe noi si venim cu Johanis

Dan Selaru spunea...

S-a terminat campania. Voi ce Guvern aveti?

Anonim spunea...

Johannis nu este neamt, este roman de nationalitate germana. Adica, tot roman. Asa ca pe cuvant daca pricep prin ce se deosebeste "proiectul Johannnis" de "proeictul Negoita", sau de "proectul Tariceanu", sau de "proiectul Boc".

Oricum, sa nu-mi spuna mie cineva ca are vreo importanta primul ministru!

Adica, nu o importanta asa de mare incat sa determine o reforma reala.

De fapt, avem nevoie de o reforma reala. Adica - de o minune.

Geoana nu se deosebeste de Basescu prin nimic: daca le modifici digital sunetul vocii si ii asculti, nu ii poti deosebi (ma rog, trebuie sa stergi si ticurile verbale...).

De vreo doi ani ne certam daca sa ungem ghilotina cu unsoare animala standard, sau de origine bio...

Ghilotina insa va cadea oricum, din simplul motiv ca nu am facut nimic sa impiedicam deraiajul social major de astazi.

ADI spunea...

Eu vreau un Guvern de dreapta, fara PSD!

Intrebare pentru Dan Selaru:
Ce reprezinta acel grafic
"Trendul apariţiilor în media online" si care este menirea lui?

Pentru ca acum ma uit la el si ma gandesc la ce foloseste? De ce apare pe acest blog si ce mesaj vrea sa imi transmita? Titlul l-am inteles... dar relevanta si mesajul care sunt?

Luke spunea...

Mie mi se pare foarte suspecta renuntarea imediata a lui Johannis. Si mai suspect decat asta e faptul ca nu au spus cei de la PSD+PNL+... stai mah omule ca inca mai luptam pentru tine. Voi stiti sa-i fi spus cineva ca alegerea lui Basescu nu e capat de lume pentru el? Ma rog, e un capat de lume, dar vreau sa demonstrez seriozitatea proiectului prin faptul ca au uitat de el chiar daca mai cer inca postul de prim ministru.

Florin 2 spunea...

Pentru Florin de mai sus de la un alt Florin :-): Johanis a fost un proiect interesant care pe langa profesionalism si obiective concrete avea si sustinere parlamentara (esentiala in aceste cazuri) - mai cauta si ai sa descoperi care a fost.
Eu am o alta intrebare : care este proiectul Basescu ? (ma rog, in afara de razboi contra moguli, rusi, martieni si toti cei care stau prin univers). Care a fost proiectul lui Basescu 5 ani in afara de a face mereu scandal ? Ai urmarit in acesti 5 ani cum si-a schimbat permanent obiectivele , azi sustinand ca un obiect este alb ca maine sa sustina ca este negru ?
In rest de acord cu tine: Geoana prin prostia sa infinita a compromis orice speranta.

Dan Selaru spunea...

@ADI Exact ce vezi. Cat s-a vorbit despre candidati pe cele mai importante 60 de surse online ca trafic.

Ionut spunea...

Pentru linistea mea sufleteasca, as vrea foarte mult cateva raspunsuri la cateva nelamuriri ale mele.

Am observat ca oamenii, in argumentarea votului pro-Basescu, explica obsesiv cum sta treaba cu comunistii, cu Crin socialistul si cu alianta contra naturii PNL-PSD.

Ok, respect asta. Iar daca argumentele de mai sus folosesc pentru a sprijini votul pro-Basescu, inteleg atunci ca: Basescu si PDL sunt de (centru)-dreapta si anticomunisti (ca daca ar fi de stanga si comunisti atunci argumentul respectiv ar fi inutil = adica Basescu + PDL = Geaona + PSD = comunisti de stange :))

As vrea atunci sa-mi explice o persoana care sustine o astfel de argumentare: de ce am avut pana in prag de alegeri guvern Basescu + PDL cu Geoana + PSD? Adica in cele 10-11 luni Geoana si PSD-ul au fost un partid de dreapta anticomunist?

Anonim spunea...

Eu sunt "un roman vechi" ca si dumneavoastra si m-au cuprins fiori reci pe sira spinarii cand am vazut cum se asculta telefoanele si cum sunt compromisi ca in "Saptamina", daca va aduceti aminte, toti cei care aveau curajul sa miste in front, si ma refer la Dinescu, Doina Cornea, Ion Diaconescu si altii, care nu sunt de partea corecta.
Desi sunt de acord in mare cu dumneavoastra si eu venind cu dreapta dinspre dreapta dinainte de revolutie, ne despartim in increderea pe care o aveti ca acesta e drumul. Si credeti-ma am tot atatea argumente ca si dumneavoastra. De ce credeti ca e trucat filmul? Nu se potriveste cu personajul? Poate sunt modificari, dar in esenta eu cred ca este adevarat. Si cum ramane cu profesorii care sunt dati afara pentru o palma data unui copil?
Un motiv pentru care eu am iesit la vot este ca nu sunt convinsa ca 10 ani de putere(cu servicii secrete in preajma) nu ajung sa "sminteasca" un om obisnuit, lucru pe care noi l-am trait "pe viu" ca sa zic asa. Cu stima, alt roman.

adi spunea...

Daca Base dizolva Parlamentul, se fac alegeri parlamentare anticipate... si Basescu castiga putin peste 50%? Inseamna pare ca poporul roman, in majoritatea lui ii trimite la plimbare pe ceilalti politicieni asa cum a facut la prezidentiale? (imaginatie de dragul distractiei ;-)

ADI spunea...

Pentru Dan Selaru
Eu unde vad un grafic vreau sa trag si o concluzie... Parerea mea este ca despre Basescu s-a vorbit foarte intens fata de ceilalti candidati si coroborand cu rezultatul alegerilor pot ajunge la concluzia ca decizia privind votul in favoarea sau contra lui Baescu este mai aprofundata si poate mai corecta decat votul pentru sau impotriva lui Geoana?

Exista si alte pareri despre graficul apariţiilor în media online? Putem trage si alte concluzii sau il prezentam doar ca tablou pur statistic fara nici o valoare in afara unor linii frumos colorate?

Dan Selaru spunea...

E pur statistic, concluziile le trage fiecare.

Anonim spunea...

ionut,

Cred ca si tu, ca si mine, ai votat alianta DA in 2004. Ni s-a parut ca este ok asa. Apoi lucrurile s-au separat un pic.

La parlamentarele care au urmat, desi dreapta a castigat in mod clar si se impunea un guvern PDL-PNL, orgoliile celor de la PNL au fost mai presus de ceea ce ne doream noi. Asa a aparut guvernul PDL-PSD care, de fapt, nu a fost pe placul nimanui.

Cred totusi ca daca incerci sa vezi situatia cu buna credinta, adica fara patima politica, ea arata un pic diferit: una este guvern PDL-PSD cu premier PDL si presedinte PDL (dreapta), cu totul altceva imi pare a fi, totusi, un guvern PSD-PNL - cu premier nu stiu de care (iohanis sau nastase :)) si presedinte PSD.

chiar nu poti cere unor oameni cu convingeri de dreapta sa vada cu ochi buni infratirea "in cuget si simtiri" a PNL-ului dlui Antonescu cu PSD-ul

Pongo spunea...

Ionut, pierzi vremea. Oamenii gandesc emotional si le e frica sa nu cumva sa fie in barca celor ce vor fi injurati 15 ani ca au votat cu Iliescu, prostanaci, inculti, nespalati, de la tara, fara educatie, etc etc , cum au fost catalogati cei ce au votat Iliescu in 90. Se agata de "fara PSD!" din disperarea celui fara ratiuni proprii, cel ce cauta sensul turmei. Tragedia lor este ca "turma " a luat-o 50-50, si lucrurile nu sunt clare.
Acum avem si noi dreptul sa stam pe spate si sa enjoy-em spectacolul. Go Forest! Go ADI!

Vasile D spunea...

Partea mai grava e ca Geoana ne-a ucis speranta.
Ducandu-se la Vantu a aruncat in derizoriu tot proiectul Iohannis construit cu atata migala..

Partea mai grava este ca nimeni(din cei care l-au votat) nu se gandesc cate prostii ar fi facut Giwana presedinte ...

Anonim spunea...

Propun un exercitiu mental.
Ai un singur glont si trebuie sa impusti pe cineva in Romania ca lucrurile sa mearga mai bine.

1989, alegerea e evidenta, Ceausescu
Duminica Orbului? evident Iliescu
2004 ? evident Nastase
2009 ? e... aici sa va vad ;)

Pongo spunea...

Tentatia e mare, insa gloantele nu au adus niciodata nimic bun.
De la "impuscatu" am avut de tras.

Deceneu spunea...

@Vasile D "Partea mai grava este ca nimeni(din cei care l-au votat) nu se gandesc cate prostii ar fi facut Giwana presedinte .."

Vasile eu chiar m-am gandit la asta si am ajuns la concluzia ca un prost poate face mai putine probleme tarii si democratiei, decat un ticalos inteligent.

Din pacate cei care "pica in fund" extaziati de inteligenta nativa, chiar lipsita de cultura, au fost mai multi.
Vorba lui Lapusneanu ...

Dan Selaru spunea...

Trista concluzie, din pacate adevarata.

Anonim spunea...

@Pongo

Din pacate n-ai inteles ce-am zis eu.
Poti sa inlocuiesti glontul cu o plecare fortata pe o insula din Hawai.

Ideea era sa identifici persoana cea mai putin buna pentru Romania.
Cred ca-ti dai seama ca trimitandu-l pe Geoana sau Crin in Hawai nu rezolvi nimic, insa trimitandu-l pe Basescu cred ca s-ar fi rezolvat multe.

Am fost suficient de explicit?

Anonim spunea...

mie imi este rusine cu un presedinte ca basescu..eu una nu l-am votat..il admir pe domnul Geoana, este un om edicat, un om cu mult bun simt..eu sincer vreau linistea domnului Geoana..mi-au ajuns la os scandalurile lui basescu..POTI SA-MI STERGI COMENTARIUL SI SUNT SIGURA CA ASA O SA FACI

Anonim spunea...

Ce te faci mestere daca Geoana devine PRESEDINTELE ROMANIEI?
Daca este asa de corect votul, DE CE A DECIS CURTEA CA NUMARATOAREA VOTURILOR NULE SA SE FACA LA BUCURESTI? Este foarte clar - CURTEA CONSTITUTIONALA a primit probe ca voturile lui Geoana au fost “anulate” de infractorii lui Basescu!

Dan Selaru spunea...

Bai baieti, nu va sterg ca mai fac si altceva. Va spun eu ce fac si cu basescu si cu geoana Presedinte. Bine. Vad ca incercati ambele tabere sa bagati pumnul in gura cetateanului.