((preţul petrolului (în USD) + redevenţă (între 3,5 şi 13,5 procente) + costuri de prelucrare (altele decât salarii) + costuri de distribuţie + salarii + profit) + acciză (în Euro la cursul de la 1 octombrie din anul anterior)) x 1.24 (TVA)
Ce ia Statul?
Impozite pe forţa de muncă, aproape dublează costul muncii, redevenţă, impozit pe profit, acciză, TVA. Dacă ar putea cineva estima prima parte a costurilor am vedea cât din preţul benzinei este de fapt luat de petrolişti şi cât de Stat. Şi la asta se adaugă şi cursurile de schimb. Plus vreo 20 de procente din profitul net la OMV.
La asta se adaugă scăderea puterii de cumpărare prin creşterea inflaţiei. Nu cred că există vreo şansă de scădere a preţului.
PS Sigur mai sunt taxe şi impozite, cum e aia cu Bancorexul.
marți, 18 ianuarie 2011
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
17 comentarii:
Iti dau un hint: in 2004, pretul pentru 1 litru benzina la poarta fabricii (fara taxa drum, acciza, etc.) era 0.60 - 0.70 RON.
Iar pretul in 2004 la 1 litru = 3.2 RON , daca imi aduc bine aminte (sau era 2.4 RON??).
Oricum, daca afli pretul benzinei in 2004 iti poti face o idee despre ce ia statul si ce i-au petrolistii.
Accizele, cursurile de schimb, petrolul, inflatia.
Daca in Tunisia nu mai au ce sa manance, noi am ajuns la benzina.
@Dan
Mai bine era invers. In Tunisia ar fi scapat ala de si-a dat foc pentru ca n-ar fi avut bani de benzina, iar la noi poate exploda din nou mamaliga ...
- acciza este de 467 EUR / tona
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat in urma falimentului Bancorex), adica 10 EUR / tona
Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona.
Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina: 370+467+125+10=972 EUR / tona (taxe si accize)
Se adauga TVA de 24 %, adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR / tona
Un litru de benzina este 1,205 EUR (aproximativ 5.15 RON)
Producatorul incaseaza 370 EUR / tona
Statul incaseaza 835.28 EUR / tona
Pe 1000 de litri, nu pe tona, e o diferenta consistenta ca benzina are 0,75 din apa.
Si ai uitat ce mai ia de la munca, si din alte taxe ca o parte din transportul pe conducte e de Stat.
@Dan, Vali
Aia cu Bancorexul a fost achitată prin octombrie, dar le-a luat două luni să-şi dea seama şi deocamdată încă mai încasează banii :))
http://www.romanialibera.ro/actualitate/economie/soferii-romani-au-terminat-de-platit-ratele-la-bancorex-213373.html
Sa-ti fie rusine, Dinu Patriciu, ca ai vandut Rompetrolul. Noi pe cine mai injuram acum?
1. Taxa de solidaritate nu este pentru BANCOREX, ci pentru plata datoriilor CRP (compania romana de petrol) infiintata de catre Vacaroiu.
Datoria a aparut ca urmare a faptului ca pe vremea lui Vaca - CRP-ul importa titeilul platind in USD, si o deconta pe piata la nivelul USD din momentul incheierii contractului (cu alte cuvinte, daca incheia contractul in Martie si o primea (si platea )in Septembrie, nivelul cu care cumpara USD - era cel din septembrie. In schimb deconta la valoarea USD din Martie. Cine tine minte perioada, au fost si diferente de 300% ). Faptul ca era vb de BANCOREX - e doar o intamplare, BANCOREXUL accepta mismasul - pentru ca avea ordin de la Stat.
2. Anomalie legislativa: TVA-ul se aplica si asupra Accizei, Taxei de drum si cotei de PPp (produse petroliere) - ceea ce este de fapt o taxa aplicata asupra unor taxe.
Unde e valoarea adaugata? Statul te taxeaza si pentru sumele pe care le incaseaza statul. Cum ar veni, ai de platit impozitul pe casa x lei iar tu platesti la primarie x lei + TVA.
Mai...
TVA-ul este recuperat de catre companii...
Acciza este returnabila pentru consumul industrial.
Acciza este diferentiata pt benzina/motorina. Pretul la pompa este insa aproape la fel...
Tona de "benzina"/"motorina" de care vorbiti voi e o poveste. TOTI distribuitorii baga apa in carburant. Cat de mult, nu stiu. Dar se intampla, iar calitatea carburantului este in consecinta mai slaba decat in vest.
======
Asa ca nu mai tineti partea benzinarilor... Decat daca sunteti platiti de ei sa spamati bloguri, forumuri, etc...
Eu tin cu benzinarii. Sa fie litrul de benzina 100.000, sa va intre bine in cap.
Iar dupa ce taranii vor ramane fara motorina in mijlocul campului, atunci sa faceti greva si pentru porumb.
Sa vad atunci pe unde scoateti camasa..
Cine e vinovat?
(in afara capitalistilor ce sug sangele poporului, evident)
Am scris pe http://www.thinkagain.ro ca mi se pare imposibil sa scada pretul la carburanti!mi se pare ca TVAul la benzina nu este deductibila!mi se plingea cineva zilele trecute!eu nu stiu ca nu am firma!
Există soluţii tehnologice ieftine de inlocuire a folosirii hidrocarburilor!
Va astept pe http://www.thinkagain.ro
Distribuitorii - Petrom, Lukoil, Rompetrol, isi pot deduce TVA-ul aferent combustibilului vandut, pentru ca aceasta este activitatea lor de baza.
Accizele se platesc la 1 tona
iar combustibilul are densitatea mai mica decat apa. Intr-o tona de combustibil intra 1300-1500 litri, in functie de tip si numarul de "botezuri" pe care le primeste "tona".
pragmatic-la extrem. Acciza la carburant se va alinia in continuare la UE (tratatul de aderare). DIn acest pdv pretul va creste. Faptul ca exista productie interna nu are nicio legatura cu pretul. Alinierea la UE (productie interna sau nu) este obligatoriu -valabila si la gazele naturale. Pt. comparatii mai realiste sa comparam pretul in euro la 2008 cu din 2011. Restul e variatia leului si variatia barilului si variatia de TVA.
la unii, comparatia de pret e ca halimaua cu salariul minim, care cica a scazut. Prin comparatie cu euro asa o fi, dar in comparatie cu dolarul e altfel si daca-l comparam cu baht thailandez a si crescut.
cum/de ce s-a aplicat in formula lui selaru TVa-ul la acciza?
Pai asa face Guvernul, taxeaza dublu, daca nu ar fi asa, TVA-ul ar fi mai mic, ceea ce nu e cazul.
Trimiteți un comentariu