vineri, 17 iulie 2009

În vizită la Guvern

În urma atât de comentatului concurs de propuneri anticriză iniţiat de Andreea Vass, ca prim participant sau ca autor al propriului program de măsuri, program care e aproape identic cu cel al oamenilor de afaceri, am fost la o discuţie şi o cină la Guvern.

N-am fost singur, au mai fost trei invitaţi şi Tiberiu Lovin de la Reporter Virtual, şi el tot invitat dar în calitate de reporter, presupun.

După bla, bla-urile de rigoare ne-am aşezat şase inşi la masă. Am comentat pe blogul Andreei şi pe cel al lui Tiberiu dar de văzut nu ne văzusem. La fel erau şi ceilalţi. Practic şase străini. Personajul cuceritor al întâlnirii a fost, scuze Andreea, Anca Vlad, venită ca din puşcă tocmai de la Timişoara, a primit invitaţia la 13 şi întâlnirea era la 18. Anca e juristă.

Au mai fost Cristian, broker, Marian, şef la resurse umane la o firmă cu câteva mii de angajaţi şi subsemnatul plus Tiberiu şi gazda, Andreea. O discuţie total lipsită de formalităţi. Cam în 2 minute a trecut orice fel de stânjeneală. N-am vorbit nimic politic aşa că dezvăluiri incendiare n-am. Tiberiu a făcut poze.



S-a vorbit despre o grămadă de lucruri şi am făcut rost şi de nişte cifre. Am să vorbesc despre ele mâine. Am vorbit despre legea salarizării unice, absorbţia banilor UE, aici Anca a scos la iveală o nouă dramă a României. La un calcul sumar pentru absorbţia tuturor banilor este vorba de cam 100.000 de proiecte a 3-400.000 proiectul. Fiecare proiect are nevoie de un manager de proiect. Să zicem că fiecare poate duce cam 3 proiecte. Avem nevoie de 30.000 de manageri de proiect. Pe care nu-i avem. S-a mai ajuns la concluzia că numai informatizarea poate elimina birocraţia şi hoţia, am venit toţi cu idei. Greu de spus dacă se pot aplica, e nevoie de un plan naţional.

Măsura anticriză aleasă de Andreea a fost folosirea mâinii de lucru, obligatorii, conform legii, a deţinuţilor în folosul comunităţii. E vorba de 20.000 de oameni care au acest drept sau obligaţie. Există fonduri UE pentru asta. Dacă-i punem la reîmpăduriri şi la curăţarea de gunoaie a zonelor mizerabile, râuri de pildă, se pot lua bani, tot de la UE, pentru Mediu. Toată lumea e mulţumită, deţinuţilor le scade pedeapsa şi lucrează în aer liber, punem păduri unde au fost tăiate aberant, facem curat şi nu cheltuim bani de la noi. Totul e mai complicat dar asta e ideea. Recunosc că părea o idee aberantă.

Despre cină n-am ce să zic că toată lumea a vrut să scape de ea repede ca să stăm de vorbă.

Toată discuţia a fost între oameni interesaţi să schimbe în bine România, normală. N-a fost o acţiune de PR a Andreei pentru că ne-a primit cu un draft de hotărâre de urgenţă, chiar vrea să schimbe, cu ajutorul nostru, ceva. O să mai fie trei întâlniri. A fost chiar o experienţă. Situaţia economică e albastră. Andreei, singura dedicaţie posibilă.

Niciun comentariu: